8 Şubat 2011 Salı

FIRIN POŞETİNDE SEBZELİ TAVUK



Eşim akşam yemeğine fırın tavuk isteyince önce tavuk dolması yapmayı planladım ama baktım ki dolmalık fıstık kalmamış başka sefere erteledim ve sebzeli tavuk yapma kararı aldım.Normalde içine bezelye koyardım bu sefer karnıbahar ekledim gayet iyi oldu.Siz de sevdiğiniz sebzeleri harmanlayarak farklı lezzetler elde edebilirsiniz.




Malzemeler: 1 orta boy bütün tavuk
                   3 adet kuru soğan
                   6 diş sarımsak
                   2 patates
                   3 havuç
                   1 küçük karnıbahar
                   1/2 çorba kaşığı domates salçası
                   1 çorba kaşığı biber salçası
                   1/2 çay kaşığı zerdeçal
                   1 çay kaşığı karabiber
                   1 çay kaşığı pulbiber
                   Tuz,sıvıyağ
                   Tane karabiber

Tavuğu uygun bir tencereye koyup üzerini örtecek kadar su koydum,içine tane karabiber,dörde bölünmüş 1 havuç ve 1 soğan ekledim ve yarı diri kalacak şekilde haşladım.Diğer yanda sebzeleri ve soğanları aynı boyda küp küp doğradım,sarımsakları ikiye kestim.Bir kapta salça ve baharatları az su ile incelttim içine tuz ve az sıvıyağ ekledim.Bu sosun birazını tavuğun her yerine yedirdim kalanıyla doğradığım sebzeleri sosladım.Tüm malzemeyi fırın poşetine yerleştirdim,200 dereceye ayarladığım fırına koydum,40 dakika sonra tavuğun diğer yüzünün de kızarması için çevirdim ve 20 dakika daha pişirdim.Yanında pirinç pilavı ile servis yapabilirsiniz.

                  
              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder