21 Nisan 2011 Perşembe

BİR KAHVALTI KLASİĞİ:MENEMEN


  Geçen gün pazara gittiğimizde mevsimin ilk taze sebze-meyvelerinin çıkmış olduğunu görünce çok mutlu oldum.Tezgahlar daha bir renklenmiş,insanın gözünü alıyordu.Özlediğimiz lezzetlere kavuşmanın heyecanıyla hemen aklımdan yapacaklarımın listesini oluşturdum.Bizim evde kahvaltı sofrasında menemen en sevilen yiyeceklerden birtanesi,eşim tarafından alışveriş esnasında hemen sipariş verildi zaten.Aldığım tazecik domates ve biberlerle haftasonunu beklemeden kahvaltya menemen yaptım. 
  Menemeni pişirirken zeytinyağı kullandım,lezzetine lezzet katıyor.Piştikten sonra sofraya tavayla getirdim,tavadan yemeyi daha çok seviyorlar.


  Malzemeler : 3 yumurta
                        1 orta boy kuru soğan
                        2 adet yeşil biber( kırmızı-yeşil karışık da konabilir)
                        3 adet domates
                        1'er çay kaşığı pulbiber,karabiber
                        1 tutam maydanoz
                        Zeytinyağı,Tuz


  • Tavaya zeytinyağı koyup ısıtalım.
  • Soğan ve biberi yemeklik doğrayıp ekleyelim,karıştırarak pişirelim.
  • Domateslerin kabuklarını soyup,küp küp doğrayalım,tavaya ekleyelim.
  • Tuz,karabiber,pulbiber ilave edip karıştıralım,domatesler iyice pişsin.
  • Yumurtaları yıkadıktan sonra ayrı bir tabağa kırıp,biraz tuz ekleyerek hafifçe karıştıralım ve tavaya ekleyelim.
  • Yumurtalar pişene kadar ara sıra karıştırarak pişirelim.
  • Maydanozları kıyalım.
  • Ocaktan alınca maydanozla süsleyip servis yapalım.
  • AFİYET OLSUN:))

3 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık sanırım sevmeyen yoktur sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ayyy nasıl canım istyedi şimdi.ekmeği bana bana yemesi harika olur.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Görüntüsü gibi tadı da nefistir,hiç kuşkusuz.Afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil