27 Mayıs 2011 Cuma

İSLİM KEBABI



  Günaydın sevgili dostlar,hepinize hayırlı cumalar ve iyi bir haftasonu diliyorum.Sizlere iki hafta önce yaptığım islim kebabı tarifini vermek istiyorum.Görselliği ile göz dolduran bu lezzetli yemek,davetlerinizde ana yemek olarak sofranızı süsleyebilir veya ailenize haftasonunda bu yemeği hazırlayarak güzel bir sürpriz yapabilirsiniz.

  Bu yemeğin hangi yöreye ait olduğunu bilemiyorum,Osmanlı mutfağında kuşbaşı et kullanılarak yapıldığını öğrendim,o halini de denedim çok güzel oluyor,ben oğlumun kuşbaşı etle arası çok iyi olmadığı için köfte ile yaptım.Et sevmiyorsanız tavuk eti de kullanabilirsiniz.






Malzemeler : 1,5 kilo kemer patlıcanı
                      500 gr.kıyma
                      3 çorba kaşığı galeta unu (3 dilim ekmek içi de kullanabilirsiniz)
                      1 kuru soğan
                      2 diş sarımsak
                      1 yumurta
                      Karabiber,kimyon,pulbiber,tuz(damak tadınıza göre ölçüleri belirleyiniz)
                      Sıvıyağ
                      5 adet yeşil biber
                      3-4 adet domates
                      1 çorba kaşığı domates salçası

  • Patlıcanların her iki yanını iki santim genişliğinde soyalım ve uzunlamasına her bir patlıcanı 4-5 dilime ayıralım.
  • Kızgın yağda önlü arkalı patlıcan dilimlerini kızartıp kağıt havlu üzerine alalım.
  • Kıymayı bir kaba alıp,incecik doğranmış soğan,sarımsak,galeta unu,yumurta,tuz,karabiber,kimyon ekleyip iyice yoğuralım ve cevizden biraz iri parçalar koparıp yassı köfteler yapalım.
  • Teflon tavada çok az sıvıyağla köfteleri önlü arkalı pişirelim.
  • Domatesleri halka halka dilimleyelim,biberleri üçe bölelim.
  • Kızarmış 2 patlıcan dilimini düz zemine artı şeklinde yerleştirip ortasına bir köfte koyalım ve dilimlerin açıkta kalan kısımlarını köftenin üzerine kapatalım.
  • Köfteli patlıcanın üzerine bir dilim domates,onun da üstüne bir parça biber yerleştirip,dağılmaması için kürdanla tutturalım.
  • Bütün patlıcanları bu şekilde hazırlayıp fırın kabına yerleştirelim.
  • Salçaya tuz,pulbiber ekleyip biraz su ile açalım ve fırın kabındaki yemeğin üzerine gezdirelim.
  • 200 derece ısınmış fırında 20 dakika pişirip,fırından alalım.
  • Afiyet olsun.








                      

  


  


3 yorum:

  1. Canım hayırlı cumalar ellerine sağlık bayılırım
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bu tarifi çok seviyorum çünkü istedigin et türü ile yapabiliyorsun.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık ben etlisini de yapmıştım o da güzel oluyor Ama ben de köfteliyi tecih ederim sevgilerimle...

    YanıtlaSil