7 Haziran 2011 Salı

ŞAKŞUKA




  Bugün ne pişireyim diye düşünmeyi,karar vermemi kolaylaştırsın diye buzdolabına bakarak yapayım dedim.Gerçekten karar vermek daha kolay oldu.Hafta sonu evde olmadığımızdan evde sebze-meyve olarak pek bir şey yoktu.dün de yorgunluğumu atamamıştım,alışverişe çıkmak istemedim.Dolapta 2 patlıcan,3 kabak,4 domates,2-3 tane biber vardı,ben de hepsini kullanarak şakşuka yapmaya karar verdim.Evde soğan,sarımsak,biraz patates de vardı geriye hiç eksik kalmadı.Hem kalan sebzeleri değerlendirmiş oldum,hem de keyifle yenen bir yemek çıktı ortaya.




Malzemeler : 2 patlıcan
                      3 kabak
                      2 patates
                      4-5 domates
                      2 yeşilbiber
                      1 kuru soğan
                      5 diş sarımsak
                      1/2 çorba kaşığı domates salçası
                      1 çay kaşığı toz şeker
                      1 tatlı kaşığı sirke
                      Tuz,karabiber,kuru fesleğen
                      Zeytinyağı,sıvı yağ
                      1 su bardağı su


  • Patlıcanları alacalı soyup küçük küp küp doğrayalım.Tuzlu suda 15 dakika bekletip,süzelim.
  • Patatesleri soyup,patates ve kabakları patlıcanla aynı ebatta küp doğrayalım.
  • Patates,kabak ve patlıcanı sırayla sıvı yağda kızartıp kağıt havlu koyduğumuz tabağa alalım.
  • Kuru soğan,sarımsak ve yeşil biberi yemeklik doğrayalım.
  • Tavaya zeytinyağı koyup ısıtalım ve sarımsağı ekleyip bir-iki kere karıştıralım.
  • Soğanı ekleyip sarartalım.
  • Yeşil biberi ekleyip karıştıralım.
  • Salça,sirke ve ekleyip karıştıralım.
  • Domatesleri soyup küp küp doğrayalım ve tavaya ekleyelim.
  • Tuz,karabiber,fesleğen ve su ekleyip,domatesler yumuşayana kadar pişirelim.
  • Kızarttığımız sebzeleri servis tabağına alalım,sosunu döküp karıştıralım.
  • İstediğimiz gibi süsleyip ılık servis yapalım.

                      

6 yorum:

  1. Canım yaz için en güzel alternatif ellerine sağlık.Ben genelde fırında yapıyorum daha az yağlı oluyor öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Hergün bakalım bugün ne paylaşmış diye girip de hiçbir şey görememek hiç hoş değildi. Bir daha böyle aralar vermek zorunda kalmaman dileğiyle... Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık,çok severim.Harika bir yaz yemeği.

    YanıtlaSil
  4. BAYILIRIM! Tam da zamanı bol bol yapıp yemek lazım ama sonrasında da 1km yürümek lazım. Olsun yine de yiyeceğim. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. geçen gün arkadaşım yapmıştı uzun süredir yememiştim öyle iyi gelmiştiki.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  6. Muitas receitas maravilhosas por aqui, adorei! Já te sigo. tenha um bom dia.Tenha um bom dia. Um abraço, Marta. Venha me visitar tanbém, será muito benvinda.
    Minhas receitas dia a dia.

    YanıtlaSil