10 Ocak 2012 Salı

HARDALLI PATATES SALATASI


   Hardal keskin tadı ve kokusu ile her damak tadına uymayan bir baharat zaten Türk mutfağında pek yer almıyor.Ben hardalı bazı et yemeklerinde,sandviç ve salatalarda kullanmayı seviyorum. Bu salatada yoğurt ve mayonezle beraber kullanılması tadının keskinliğini kırıyor ve patatese güzel bir lezzet veriyor.Patates salatasını farklı şekilde yemek isteyenler için iyi bir seçenek olduğunu düşünüyorum.






Malzemeler : 4-5 adet orta boy patates
                      2 adet yeşil soğan
                      Çeyrek demet maydanoz
                      Çeyrek demet dereotu
                      6 adet kornişon turşusu
                      2 yemek kaşığı hardal sos
                      2 yemek kaşığı mayonez
                      5 yemek kaşığı yoğurt
                      4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
                      1 limon suyu
                      Tuz,karabiber
     
  • Patatesleri haşlayıp soyalım ve küp küp doğrayalım.
  • Yeşil soğan,maydanoz ve dereotunu kıyalım.
  • Kornişonları küp küp doğrayalım.
  • Doğradığımız malzemeleri salata kabına alalım.
  • Başka bir kasede hardal,mayonez,yoğurt,zeytinyağı,limon suyu,tuz ve karabiberi karıştıralım.
  • Sosu salata doğradığımız sebzelere gezdirip harmanlayalım ve salatamızı servis yapalım.
  • Afiyet olsun.

                      


9 yorum:

  1. harika görünüyor ben patates salatasının her türlüsünü severim hardallı da mutlaka lezzetli olmuştur ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ben hardalı çok severim ve hardal tozunu alıp evde kendim yaparım.Salata tarifine de bayıldım.Çok güzel.Ellerine sağlık canım.Patatese çok yakışıyor hakikaten.

    YanıtlaSil
  3. Canımmm ellerine sağlık nasılda güzel olmuş öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. patatesin her türlüsünü severim canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. merhaba , patates salatasını ilk defa hardallı yapacağım , ellerine sağlık .
    bu arada bloglarımız isimdaş sayılır , benim blogumun ismi erguvan mevsimi , bana da beklerim , sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık, ufak dokunuşlar bazen çok farklı tatlar yaratabiliyor.

    YanıtlaSil
  7. Patatesin her halini severim hardalla denemedim ama güzel olmuştur ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. Patatesi her türlü seviyorum bol ekşili salatasına bayılırım.
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. değişik bir patates salatası olmuş belli,ellerine sağlık arkadaşım,iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil