13 Ocak 2012 Cuma

MANDALİNALI ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ


   Seyrettiğim bir yemek programında gördüm,mandalinalı kerevizi.Daha önceden limon veya portakal kullanıyordum bu sefer mandalinayı deneyeyim dedim.Beni tanıyanlar bilir,ekşiyle pek aram yoktur,kullanılması gereken yerde abartmadan eklerim,mesela balıkla limon olmazsa olmaz benim için ama hamileliklerimde dahi özel olarak canımın istemişliği yoktur.Erik mevsimini iple çekmem,koruk görünce yemek istemem,zayıflatır denmesine rağmen yemeğin üstüne limon yiyemem.O nedenle mandalina fikri sıcak geldi,sonucu da beğendik,çok lezzetli oluyor,ille de ekşi diyenler mandalinanın ekşi olanlarından kullanabilirler.

   Kerevizi enginar misali çanak gibi hazırlayarak annem pişirir ben de çok şık bulduğumdan ara sıra böyle yaparım.Çanakları hazırlarken kerevizlerin içerisinden çıkan parçaları yemeğin içerisine doğrayabileceğiniz gibi çorba yaparken de değerlendirebilirsiniz.Ben çorbada kullandım.


  





Malzemeler : 2 adet orta boy kereviz
                      1 adet iri patates
                      1 adet iri havuç
                      1 orta boy kuru soğan
                      2 diş sarımsak
                      4 yemek kaşığı konserve bezelye
                      3 adet orta boy mandalina
                      1 su bardağı su
                      2 adet kesme şeker
                      Tuz,karabiber
                      1/2 çay bardağı zeytinyağı

Süslemek için : Dereotu

  • Kerevizlerin kabuklarını temizleyip her birini ortadan enine ikiye keselim.
  • Her parçanın ortasını bıçakla bir santim derinliğinde oyarak çukurlaştıralım.
  • Kerevizleri limonlu suya alıp bekletelim.
  • Zeytinyağını tencereye alıp ısıtalım,soğanı yemeklik doğrayıp ekleyelim ve sarartalım.
  • Havuçları  küçük küp küp doğrayıp soğanların üzerine ekleyelim,2 dakika kavrulsun.
  • Sarımsakları kıyıp ilave edelim.
  • Kerevizleri süzüp tencereye ekleyelim.
  • Küçük küp küp doğradığımız patatesleri,bezelyeyi  ilave edelim.
  • Tuz,karabiber ve şeker ekleyelim.
  • Mandalinaların suyunu sıkalım,su ile beraber yemeğin üzerine gezdirelim.
  • Tencerenin kapağını kapatıp orta ateşte sebzeler yumuşayan kadar pişirelim.
  • Yemek pişince servis yaparken tabağa önce bir adet kereviz çanağını alıp içerisine kaşıkla garnitürü yerleştirelim.
  • Dereotu ile süsleyip servis yapalım.
  • Afiyet olsun.




11 yorum:

  1. kerevizi birçok kişinin aksine çok severim ama portakal ya da mandalinalı hiç duymamıştım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. canım ben portakallı yapıyorum harika oluyor , yalnız bezelye koymuyorum , bir sonraki sefer bezelyeli ve mandalinalı yapacağım , ellerine sağlık , sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ellerıne sağlık canım harıka bır yemek olmus

    YanıtlaSil
  4. HİÇ KEREVİZ PİŞİRMEDİM:)GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK.FOTOĞRAFLARI NASIL BU KADAR GÜZEL ÇEKEBİLİYORSUNUZ BEN BU KONUDA ÇOK GERİLERDEYİM:)SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  5. bende ekşiyi pek sevmem:) portakallı yada limonlu oluyor mandalinalı neden olmasın:) görüntü harika tadı da eminim öyledir ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Kerevizin her halini severim.Narenciyenin her çeşidi yakışıyor.Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Kerevize bayılırım. Her türlüsünü de severim. Çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Canımmmm günaydın bende portakallı ya
    parım eminim mandalinada çok yakışmış
    tır.Ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. benim içinde ekşi olmazsa olmazlardandır.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  10. harika görünüyor canım..
    ellerine sağlık...
    mutlu hafta sonları..
    :)

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Birincisin,fotoğrafta ben de çok acemiyim,ama makine ve ışık iyi olursa fotoğraflar daha güzel oluyor.
    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim,sevgilerimle.

    YanıtlaSil