5 Mart 2012 Pazartesi

ÇILBIR


   Çılbır yumurtayı kahvaltının dışında yemek olarak tüketebileceğiniz güzel bir seçenek.Pişirme yöntemi bu yemeği çok sağlıklı kılıyor.Ben arasıra sahanda pişirdiğim yumurta üzerine de sarımsaklı yoğurt dökerek servis yapıyorum,bu anneannemden anneme,O'ndan da bana geçen bir alışkanlık.

   Çılbır yaparken sarılarının dağılmaması için,yumurtaları kaynar suya çok dikkatli kırmak ve sarıları katılaşmadan delikli kepçe ile sudan almak gerekiyor.Bunun için yumurtaların 3 dakika pişmesi yeterli,ben biraz daha kayısı kıvamını sevdiğim için 5 dakika pişiriyorum.





Malzemeler : 4 adet yumurta
                    2 diş sarımsak
                    1 kase yoğurt
                    Zeytinyağı
                    2 yemek kaşığı sirke
                    Tuz
                    Pul biber
                    Sumak
                    5 su bardağı su


  • Bir tencereye 5 bardak su koyup ocağa alalım,kaynayınca 1 çay tuz ve sirke ilave edelim.
  • Yumurtaları dikkatlice tencereye yakın bir şekilde kaynar suya kıralım,orta ateşte pişmeye bırakalım.
  • Pişerken suyun yüzünde oluşan köpükleri alalım.
  • Yumurtaları rafadan seviyorsanız 3 dakika,yoksa 5 dakika pişirip delikli kepçe ile sudan alalım.
  • Sarımsakları biraz tuz ile ezelim ve yoğurda karıştıralım.
  • Servis tabağına aldığımız yumurtaların üzerine yoğurdu dökelim.
  • Üzerine pulbiberli kızgın yağ gezdirelim ve sumak serpelim.
  • Afiyet olsun.




13 yorum:

  1. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Kahvaltıda benim kızlarım da bayılır. Biz üzerine salçalı sos dökeriz. Sumak, nane, kırmızı biberle de süsledik mi kim tutabilir bizi.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. Yumurtanın en estetik hali budur sanırım. Çok güzel görünüyor Erguvanım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Nasıl severim bilsen, ellerine sağlık, afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  4. çookk seweriim kiii:)
    ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyor..
    ekmeğimi banabilirmiyim ucundaan;)
    muhabbetle canım..

    YanıtlaSil
  5. uzun zamandır yapmadığımı farkettim, yazını görünce, ellerine sağlık, biberli yağla ne nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. HARİKASIN,ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  7. Benim diyetimde yumurta dilediğim kadar yiyebileceğim bir şey ve bu tarifi hemen yarın deniyorum. Sağolasın Erguvanvakti :)

    YanıtlaSil
  8. Canım çok severim çılbırı ellerine sağlık sunumda süper öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. babacığına çok geçmiş olsun diyorum Allahım sizlere bağışlasın..
    kırk yılda bir yaptığım yemektir.. ama bir okadarda lezzetli olur ellerine sağlık olsun diyorum
    sevgilerimle
    seval

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım çok severek yaparım ve yerim..
    mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım
    bizdede çoook sevilir
    muhabbetle kal
    :))

    YanıtlaSil
  12. Vazgeçemiyeceğim tek şey...yumurta :) harika bir halde sundun bize ellerine sağlık :) birtasimkaynasin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. yazın haftanın en az bir günü, akşamüstü yapılan leziz şey.. harika, elinize sağlık..

    YanıtlaSil