4 Haziran 2012 Pazartesi

SÜRK YAPIMI


  Sürk,Hatay'da tuzsuz taze çökeleğin bol ve çeşitli baharatla yoğrulmasıyla yapılır,yoğurma işleminden sonra mandalina iriliğinde yuvarlanır ve kurutulur.Kahvaltılarda dilimlenip üzerine zeytinyağı dökülerek veya salatalara eklenerek yenir.Uzakta olan bir Hataylı'ya memleketten gönderilecekler arasında ilk sıralarda yer alır:)





 Sürk hazırlandıktan sonra üzerine temiz bir tülbent örtülür ve açık havada kurutulur,günde bir kaç kez çevrilerek her tarafının eşit kuruması sağlanır.Bu şekilde 3 gün içerisinde (hava çok sıcaksa 2 gün) sürkünüz yenmeye hazır olur.Biz çok yaptığımız için,kuruduktan sonra poşetleyip buzluğa atıyoruz,birgün önceden veya kahvaltı geç yapılacaksa sabah erken çıkarıp  oda sıcaklığına gelince kullanıyoruz.Buzluğa koymazsanız bir kavanoza koyup üzerini kapatacak kadar zeytinyağı doldurabilirsiniz,bu da sürkünüzün uzun ömürlü olmasını sağlar,zeytinyağınıza da sürkün aroması siner.


 Sürk bir de kağıtlara tek tek sarılarak kavanozda saklanabilir, o zaman dış yüzeyinde bir küf tabakası oluşur,yeneceği zaman kağıttan ayrılır,yüzeyindeki küf tabakası sıyrılır ve tüketilir,farklı bir lezzeti olur ama ben küflü sevmediğim için ilk yöntemi tercih ediyorum.


Malzemeler : 4 kilo tuzsuz taze çökelek
                    6 yemek kaşığı biber salçası(orta acılıkta)
                    1 baş sarımsak(soyulup biraz tuzla iyice ezilmiş)
                    Kuru kekik (4 yemek kaşığı)
                    Çörekotu (2 yemek kaşığı)
                    Kizbara (Kişniş)(1 yemek kaşığı,dövülmüş)(Altta 2.resim)
                    Kimyon (1,5 yemek kaşığı)
                    Karabiber(1/2 yemek kaşığı)
                    Tarçın (1/2 yemek kaşığı)
                    Yenibahar(1/2 yemek kaşığı)
                    Tuz(Yoğurma işlemi yapıldıktan sonra kontrollü eklenmeli)



  • Çökeleğe salça,sarımsak ve tüm baharatları ekledikten sonra hepsi çökelekle çok iyi karışacak şekilde yoğuralım,tuzunu gerekiyorsa ekleyelim.
  • Yoğrulan çökelekten mandalina iriliğinde yuvarlayıp, tepsiye dizelim.(Altta 5.resim)
  • Tepsinin üzerine temiz bir tülbent serelim ve açık havada günde bir kaç kez alt üst ederek kurutalım.

                 








8 yorum:

  1. Hatay mutfağını tariflerinle yakından tanımış oluyoruz..Çok güzel lezzetler,sürk de çok lezzetli görünüyor,denemek lazım..Ellerine sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Ben çok severim.Paylaşım için teşekkürler.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor. Ben de çok severim.
    Anneciğin için geçmişler olsun, uzun zamandır girememiştim internete.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. ellerıne sağlık canım ne de guzel anlatmıssınız yapımını ,olsa da tadına bakıversek:)

    YanıtlaSil
  5. tadını çok merak ettim,denemk gerek ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. Çok değişik , hemen yapacağım.Çünkü salatasını da denemek istiyorum.sevgilerle

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel,denemek isterim.Marketten aldığımız çökelekle denemelik yapayım.
    Ya da sütü ayranla kaynatarak çökeleği kendim yapsam,daha iyi olur.
    Ben de kahvaltı salatalarına bol miktar da serperim.
    Yöresel bu tarifin için teşekkürler canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. kaç zamandır bunu severek yerim ben adının Sürk olduğunu ilk defa duydum yeni bir şeyi öğrndim...ben Antakyalı arkadaşlardan memleketlerine gidince isterim buaralarda sabahları çok yiyorum dediğin gibi buzluktan çıkarıp az az yerim ama biz buna ham çökelek deriz....yapımınıda okudum paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil